blog


Pompoenpannenkoekjes
Zo gemaakt, gluten-, suiker en zuivelvrij en kidsproof deze pompoenpannenkoekjes. Een gezond ontbijt of lunch maak je in een handomdraai en je krijgt ook de nodige groente binnen.
lees verder
Pompoenbrood
Veel mensen denken dat ontbijtkoek best gezond is maar besef dat je eigenlijk niet veel meer eet dan een beetje meel en heel veel suiker. Vandaar dat je er vaak alleen nog maar meer trek van krijgt. Ik heb een goede gezonde vervanger voor je bedacht, namelijk dit overheerlijke pompoenbrood
lees verder
Ontbijtrecept met groente: boekweitpap met bietjes
Door 500 gram groente te eten op een dag kan je je gezondheid significant verbeteren. Hier lees je er meer over. Omdat ik weet dat het best lastig kan zijn om meer groente in je voedingspatroon in te bouwen, wil ik je inspireren met dit ontbijtrecept. Hierbij eet je al bijna 100 gram groente. Ingrediënten:
lees verder
zorgen voor je darmen, met veel voedingstips
Je darmen vormen een belangrijk deel van je lichaam. Als je de darmen en de uitstulpingen glad zou strijken dan is de totale oppervlakte van de darmen zo'n 150 tot 200 m2, ongeveer zo groot als een voetbalveld dus, onvoorstelbaar toch! Hoe houd je je darmen gezond? Om daar antwoord op te geven kijken we eerst naar de 'bevolking' van je ingewanden.
lees verder
Voedingstips bij opvliegers, wat helpt en wat verergert het
Opvliegers is denk ik wel de bekendste klacht van de overgang. Toch heeft niet iedere vrouw in de menopauze last van deze warmte opwellingen. Behoor jij daar helaas niet toe en wordt jij wel regelmatig plotseling overvallen door een hittegolf in je lijf, dat het zweet uit al je poriën gutst? Bedenk dan dat shiatsu je kan helpen de opvliegers wat in toom te houden. En je voedingspatroon waar nodig aanpassen, is ook slim. Er zijn namelijk voedingsmiddelen die helpen en die opvliegers triggeren.
lees verder